Monday, August 22, 2011

Selamat Hari Malapetaka!

best couple of the year




Kali ini saya meminta para pembaca terbuka hati untuk melupakan segala fitnah dan tohmah yang dilemparkan kepada Rosmah  dan Najib. saya ingin membawa pembaca kepada politik nyata. kuasa politik adalah kuasa ekonomi, siapa yang menguasai ekonomi akan menguasai politik.

para pembaca yang budiman , sila lupakan cerita dari Lebai Desan anak Desus yang Najib pernah ada anak dan beristeri dengan ornag putih, lupakan juga tentang Rosmah berhasrat agar anaknya berkahwin dengan anak Sultan Brunei, lupakan kisah Rosmah menggunakan khidmat bomoh india dan segala bagai.

Pada tarikh 31 Ogos setiap tahun adalah hari Malapetaka untuk kita semua. ini kerana pada 31 Ogos 1957 yang lalu, United Malays National Organisation telah dinaikkan takhta oleh penjajah British.

trio
Pada Ogos  2011, musibah Malapetaka ini semakin jelas. malah musibah Malapetaka ini semakin jelas. malah makan menjadi-jadi apabila Rosmah dan Najib( sepatutnya Najib dan Rosmah...) berada di Putrayajaya. Malapetaka pertama yang dibawa oleh Rosmah dan Najib ialah kes pembunuhan Altantuya yang membawa tergadainya tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura. tektik yang dijalankan oleh Singapura kepada Rosmah dan Najib melalui akuan bersumpah P Balasubramaniam bahawa Najib telah menemukan Razak Baginda dengan Altantuya yang merupakan "penyedap" Najib di Pulau Sentosa. jadi apa hebatnya?

yang hebat ialah ada kemungkinan polis rahsia Singapura telah megambil gambar Najib dan Altantuya ketika mereka berada di Singapura. sudah tentulah Najib berasa takut. untuk Singapura pula, ada atau tidak gambar itu bukna penting. yang penting ialah Najib sentiasa berasa takut. ketakutan Najib ini membuatkan dia mengikut apa sahaja kehendak Singapura, termausklah KTM.

ketakutan Najib ini juga sedang dimainkan oleh Amerika Syarikat dan Australia; dengan wujudnya kilang radioaktif Australia di Gebeng, Pahang. Australia sendiri tidak membenarkan pembukaan kilang tersebut di sana.
Rosmah Mansor
Rosmah pulak berlagak sebagai Menteri Kabinet. pernah dilaporkan bagaimana Rosmah mewakili kerajaan Malaysia ke Saudi arabia untuk membincangkan hal pembelajaran dan bukan Menteri Pelajaran Malaysia.

janga lupa Rosmah dan Najib ini ada "free loader" atau kata Mak Cik Felda ' suka makan free. ini jelas terbukti apabila kenduri kendara perkahwinan anak Rosmah di Kazakhstan beberapa bulan dahulu telah menggunakan duit kerajaan untuk penerbangan dan sebagainya.



 bukan saya nk bezakan pembangkang dan kerajaan. cuma sekadar terdetik di hati. seteruk-teruk pembangkang adakah mereka melakukan perkara yang menjejaskan nama MALAYSIA. pembunuhan berleluasa, penyalahgunaan kuasa, rasuah, skandal. kalau. sila nyatakan. boleh kongsi bersama

BN, barisan nasional. saya katakan cukup teruk. malah makan sampah jadinya. apakah pemimpin tidaksedar lgi. kesan pemerintahan mereka 50 tahun dahulu? apa jadi pada nasib orang Melayu. tolong jangan sempitkan fikiran kamu. kita renung kembali, Genting Highlands? dibeli oleh seorang APEK dengan hanya RM 2. sekarang, 2 trillion. sebenarnya, Melayu sendiri telah dipijak oleh pemimpin Melayu sendiri. tidak pelik kah. kita terpaksa berlutut di negeri sendiri.

sekarang. ada pula isu penyerahan IC kepada warga asing. tidak cukup lagi kah penduduk di Malaysia ini. apa.. kita mahu tunggu, orang-orang kita semua lari ke mana? para pemimpin. saya merayu. agar bangkitlah dari mengikut telunjuk syaitan. para pemimpin. pandanglah ke bawah. para pemimpin, fikirkan lah masa depan anak cucu kita. para pemimpin, tidak terasa bebankah memikul tanggungjawab yansedang dilaksanakan.

semoga, MALAYSIA terus maju.

5 comments:

belleraffie said...

wo! gilak lah! mana hg dpt sumber2 ni weh? sgt sedih la bila tau realiti kepimpinan negara kita yg mcm ni kan? ayo.. ayo..

homestay said...

sumber dari bahan luar.haha.ala..benda2 ni rasanya semua rkyat kita dah boleh fikir. cuma maslahnya, kerajaan dah pegang media masssa dan segala kroninya. ni SPR ni..lagila...

Razil Tahir said...

amboi lantang nyer bersuara....
boleh jadi ahli politik nie...
kalau kau jadi ahli politik, jangan kau pun jadi 2x5 sudah la...

Asyraf Azni said...

auchhh.. too sensitf like i always said, afif oiii.. haihh,,

Zarina said...
This comment has been removed by the author.