Tuesday, August 09, 2011

impian cita-cita ku-terawih

salam; coretan kali ini ingin saya kongsikan saat saya sedang bersolat sunat terawih tadi. solat terawih. ya. kurang khusyu juga la tadi.
Selamat Bepuasa
entah macam mana la tadi masa saya sedang agak khusyuk untuk solat pada rakaat pertama, tiba-tiba terlintas di fikiran untuk bekerja di MRSM. secara tak disengajakan. tapi entah kenapa saya tak mampu untuk terus khusyuk dalam solat tadi. malahan, saya terus saja melayan.

semasa bekerja di MRSM, saya mendapat tawaran untuk membuat "Doctor_of_Philosophy". siapa sangka graduan degree terus dapat buat phD. rezeki. keadaan lebih meriah apabila saya ditempatkan di England.
sepanjang pengajian di England bermacam-macam yang saya lakukan untuk harumkan nama Malaysia umumnya dan menyerlahkan nama saya khasnya.

antaranya:
# pernah menghasilkan kumpulan koir kebangsaan di England-disertai warga England
# menjadi Dj di radio-radio tempatan England
# pernah menjadi pelajar yang banyak mendekatkan diri denagn warga England
# pernah membuat liputan sendiri tentang England
# mempamerkan Malaysia di mata England
# selalu bersama pensyarah serta ahli falsafah lain membincangkan isu-isu semasa.
# menerima jemputan dari Queen Elizabeth
# saya bersama DUTA Malaysia makan malam bersama Prince William dan Kate
# semasa konvo di sana, DYMM SPB Yang di_pertuan Agong Tuanku Mizan datang mencemar duli untuk             sijik, anugerah dan diberi gelaran King of Malaya setelah diperkenan tuanku.

sehinggakan semasa keluarga saya datang melawat saya, mendapat liputan meluas dari CNN, HBO, tv3, ntv7, astro oasis, astro arena*apa kejadahnya sukan buat kat sini.haha...

yang paling penting, ibu saya menitiskan air mata di saat nama saya disebut oleh MC masa konvo sebagai
" i would like to call upon MR. King Of Malaya, Dr. Muhammad 'Afif b Khalin"
salah orang plak bila naik.haha..

melampaukan angan - angan saya. agakla.

pulang ke Malaysia terus dilantik sebagai Perdana Menteri atas sokongan dan nasihat Obama. terus saya membuat perubahan kepada rakyat Malaysia.

nak ikutkan banyak lagi yang diangankan.
cukupla.. nanti ada pulak yang mula marah, hentak kaki bagai.

2 comments:

Razil Tahir said...

satu rakaat berapa angan2, fif?
saje tnye..
juz wondering...

homestay said...

haha...sje je ko kan.. ntah la wei.. angan2 aq berhenti pada rakaat yang ke-8.adoi..berdosa btol aq.