Monday, January 09, 2012

[Kontreversi afifbeePROPAtion, ABP]

afifbee ketika diserbu pihak media tempatan dan antarabangsa di kediaman rasminya.




SHAH ALAM: Pemilik serta pelopor empayar terkenal tanah air, Muhammad 'Afif b Khalin atau lebih dikenali sebagai afifbee telah tampil memohon maaf secara terbuka berikutan kritikan-kritikan dari peminat-peminatnya di laman web sosial twitter, @afifbee dan di facebook beliau yang mengatakan beliau tidak membalas "comment, massage, and chat" di facebook beliau. Tambahan lagi, beliau juga tidak mengendahkan panggilan telefon yang dibuat secara langsung ke telefon bimbit beliau.

Menurut Pengarah Eksekutif "Celcom Telecommunication", Siti Nur Amira Bakhri@Aziz,  " Talian afifbee dan juga "voice mailbox" beliau adalah yang terbanyak dalam rekod syarikat kami". Tidak ketinggalan, pengasas facebook, Mark Zuckerbergmengatakan "rate" facebook beliau adalah yang tertinggi dikunjungi, selepas Justin Bieber, Adele, Bruno Mars dan Dato' Siti Nurhaliza,  sehinggakan ruangan dan sudut "comment" dan "older post" terpaksa ditutup dan di "delete".

Juri serta badan pertumbuhan "Oscar Awards" yang  telah menganalisis serta menyiasat fenomena ini telah mengatakan sokongan ke atas peminat afifbee yang mengatakan beliau tidak hormat akan Ketua Pengurusannya yang melarang beliau "update status" tanpa kebenaran dan juga ingin melarikan  diri.

" Saya masih di sini dan tidak akan kemana-mana. Saya masih akan teruskan memperbesarkan empayar saya. Saya sama sekali tidak akan melarikan diri atau lepas tangan ke atas apa saja yang berlaku. Saya memohon maaf atas segala apa saja yang berlaku terutama di facebook saya. Jujur saya katakan, semua yang di"update" adalah atas makluman saya, bukan admin, dan itu semua hanyalah lawak dan jenaka belaka.
Selain itu, jadual dan komitmen yang terlampau banyak dan padat menyebabkan saya tidak dapat memberi respons melalui laman web sosial ataupun handphone saya sendiri. I give the priority to what's important. I'm strongly denied every wild and baseless accusation that has been surrounded me saying that i'm gonna run away from my responsibilities and my core duties", menurut beliau yang ditemuramah di kediaman rasminya.

sumber: BERNAMA




1 comment:

Mag_Jr Shomei said...

kepala hotak ko! ko dah sah ketagih populariti murahan weh....siap ade sumber BERNAMA lagi...mana punyer newspaper ni? aku tak pernah baca pun? hahahaha