Tuesday, October 04, 2011

aku, kau, kita... SATU

berat sama dipikul, ringan sama dijinjing

setiap kali saya berada di tempat baru, saya akan menghadapi masalah dalam menyesuaikan diri. apatah lagi dalam hal mendapat kawan baru.
malah masalah dalam melupakan kawan lama juga salah satu yang harus saya tangani.
sesunguhnya, kata-kata "berkasih biar satu, berkawan biar beribu".

nampak tak betapa pentingnya satu itu dan betapa meriahnya beribu itu. semua ini saling melengkapi, tetapi...
cuba kita renungkan, boleh kita hidup pada masa kita berkasih, malangnya kawan, satu pun kita tak ada. tetapi...kita boleh hidup dengan hanya ada kawan dan tidak berkasih.

maka, besarnya kawan itu(tidak diketepikan, pencipta kita dan juga penjaga kita-family)

tak perlulah saya cerita panjang lebar,cukup sekadar kita sedar


  • SIAPA AKU
  • SIAPA KAU
  • SIAPA KITA
sejuta rangkaian kata
terwujud bagai memori
untuk seorang sahabat
yang setia mengisi hati dan hari

coi...!!!!
perdamaian ini
jangan kau kencingi

jagalah arti( bukan artis ) kata 
"peace, terima kasih, sayang kamu, kamu baik"
yang kau tulis
di dinding hati ku

sob3...
perdamaian ini
jangan jadi waktu untuk kau gunakan demi kebaikan kamu

aku orang bebas
kau orang bebas
kita bebas menentukan
kemana langkah kita tertuju

saya..awak..kami
pertalian ini
jangan jadikan umpama "habis madu, sepah dibuang"

diriku milikAKU
dirimu milikKAU
dan persahabatan ini
masih milik KITA



F.A.R.I.Z.A.A.Z.

No comments: